Bestuur HCF

Het bestuur van HCF bestaat uit vijf personen, die ieder hun eigen portefeuille hebben. Nieuwe leden zullen binnenkort toetreden tot het bestuur. Ook deze bestuursleden zullen een relevante ervaring hebben voor één van de pijlers van HCF. Daarnaast hebben twee bestuurders politieke ervaring. De portefeuilles zijn als volgt verdeeld:

Koos Dirkse is voorzitter en heeft de portefeuille: Zorgstelsel en Wonen. Hij heeft meer dan 35 jaar ervaring binnen de zorg, zowel vanaf de werkvloer als een directiefunctie binnen een (academisch)ziekenhuis. Hij heeft een brede ervaring en achtergrond (bouwkunde, Informatica en geneeskunde). Heeft leiding gegeven aan diverse sociaal- economische onderzoeken op het gebied van huisvesting binnen het voormalig ministerie van VROM. Was initiator en directeur van een samenwerkingsverband van ruim 40 ziekenhuizen op het gebied van medische informatieverwerking, digitale zorgdossiers en classificatie- en codestelsel medisch handelen. Daarnaast is hij auteur van vele artikelen op het medisch gebied, zorg en zorgstelsel en wonen.

Carola Boezer is secretaris en zij heeft de portefeuille: Zorg, Welzijn en Beveiliging. Zij zal namens de stichting naar buiten treden als woordvoerder. Zij heeft ervaring met communicatie in de breedste zin en is onder meer tv-presentatrice van talkshows. Daarnaast heeft ze lang gewerkt binnen de gezondheidszorg. Ze is bekend met chronische ziekten, die onder de noemer SOLK vallen en zal zich inzetten voor meer begrip voor patiënten die aan deze ziekten lijden en zich inzetten voor erkenning.

Carola is auteur van ‘Vechten met de draak in mij’, een boek over fibromyalgie.