CoosHuys

De opzet van het Koos Dirkse Huis (KDH) heeft als missie het leven voor bewoners met beperkingen zo aangenaam mogelijk te maken. Wij gaan 24-uurszorg bieden, zeven dagen per week. Ouderen behoeven, na een leven lang samen te zijn, niet gescheiden te worden, ook als één van de partners meer zorg nodig heeft dan de ander.

Wij willen complexen verwerven, die vrij staan, met een groot stuk grond rondom, zodat er een ruime tuin kan worden aangelegd, waar de bewoners kunnen wandelen en tuinieren. Tevens willen wij een weide met een stal voor kleine gezelschapsdieren creëren. Aansluitend aan de tuin is er een terrein met een aantal wooneenheden voor Bed en Breakfast (B&B), waar gasten kunnen verblijven voor eventueel familiebezoek. Voor recreatie komt er een zwembad en een sportzaaltje.
De bewoners zullen volledig onze aandacht genieten, die onder meer bestaat uit extra (medische) verzorging, recreatie, evenementen, uitjes. Binnen de wooncomplexen zullen zich een aantal zelfstandige woningen bevinden, een recreatieruimte, een behandelruimte, een werkplaats, etc.

In de recreatieruimte, kunnen de bewoners aan allerlei activiteiten deelnemen. De sfeer, die wij willen uitstralen met de recreatieruimte gaat uit van een ouderwets ‘dorpshuis’, waar bewoners een betrokken gemeenschap vormen. Aansluitend aan de recreatieruimte Creëren wij een koffie- en theehuis met terras, dat ook toegankelijk is voor passanten. Hier kunnen de B&B gasten en passanten hun maaltijd gebruiken.

Voor onze medewerk(st)ers zal er een kinderopvang komen. Ook hebben de spelende kinderen een positieve invloed op onze bewoners.
Maar op de eerste plaats staat een aangename woonsituatie, aandacht, de juiste zorg en tijdsbeleving voor onze bewoners.

Zie verder onze website: www.koosdirksehuis.nl